Monday, November 11, 2019

BBM3410Satu2019: Twitter Thread

Assalamualaikum

Pada kelas amali yang lalu telah diajar untuk membuat rantai cerita atau orang putih cakap thread..

1 THREAD 



2 THREAD 



Masuk sahaja kelas pada jam 2 tersebut, disuruh membuat rantaian cerita di Twitter berkaitan Alim. Sejujurnya, pertama kali post selalunya retweet tak pun like saja. Tapi kali extrim sikit sebab kena buat post dan pastikan orang like, retweet atau komen. SubhanaAllah.. redha hati ini mencuba benda baharu. gitu... kata orang tak baik post tentang benda-benda ketuhanan yang meminta redha di sosial media tapi prof saya kata baik. jadi lebih afdal untuk diteruskan.  lepas post tentang cerita Alim ini. Ramai kawan kolej mesej di Whatsapp cakap..

Kawan 1: Salam Mira, kau suruh aku follow twitter hang, pehal post sama jer macam nitan, nira dan nira. Dah tiga kali aku baca.

Kawan 2: Salam Mj, kau tengah stress ke? Alim ni sape?Boyfriend baru ke?

Kawan 3: Salam mira, Alim ni siapa? Kau kalau takde benda nak post pun janganlah letak buku cerita pensyarah kau dalam post. ha.ha.ha

ini antara sahaja.. banyak lagi yang mesej saya. tapi itu semua saya ketepikan markah kot. lepas saya beritahu kelas multimedia. respon mereka seperti Redha...nampakkan bukan pelajar kelas multimedia sahaja yang kena redha. Semua orang yang berkait dalam sosial media saya juga belajar redha. #penanganRedhapalingextrim.

korang boleh follow saya punya Twitter kalau nak tahu lebih banyak perjalanan cerita saya dalam kelas multimedia boleh cari 

https://twitter.com/aui_mj?s=08






No comments:

Post a Comment

BBM3410Satu2019: Youtube (Vlog Konvokesyen)

Assalamualaikum wbt... 24 November 2019, Youtube, Video 10 Video sepuluh ini adalah video yang paling menyeronokkan buat kami sebab...