Wednesday, December 18, 2019

BBM3410Satu2019: Youtube (Fotografi 2)

Assalamualaikum wbt...

12 Oktober 2019, Youtube, Fotografi 2

Nama kumpulan: Prestige Production
Nama Video: Fotografi 2
Tugas dalam penyediaan video: Jurugambar

Video fotografi ini merupakan tugasan berkumpulan kedua yang diberikan oleh Prof Madya Dr. Normaliza kepada kami. Agak menarik tapi sangat mencabar. Untuk tugasan kali ini, aku telah diamanahkan oleh ketua kumpulan kami iaitu Akmal untuk menjadi jurugambar. Siapa kata senang jadi jurugambar. dapat dek ahli dalam kumpulan yang cerewet masak aku. Alhamdulilah.. mereka semua jenis chill2. Tugasan pertama ni kira macam ice breaking lah sesi perkenalan untuk mencari keserasian. 

Habis je kelas jam 12, terus semua berkumpul untuk buat sesi penerangan dan pembahagian tugas. Masa nilah aku terpilih sebagai photographer. Terdapat lima jenis gambar yang perlu diambil seperti pemandangan, silhoutte, pendua, bayangan dan kabur.  Segala skill yang ada pada aku, aku curahkan sepenuhnya. Jangan cakap baring je... panjat, tiarap dan terbang semua aku rasa. Kenangan yang aku paling ingat, sewaktu shoot gambar bayang dan gambar kabur nak diambil, meniarap aku atas tar panas nak dapatkan angel paling bagus. Shoot gambar bayang paling win antara yang lain sebab aku ambil gambar sampai berpanjat-panjat satu sama lain.. hehehe.. memori terbaik yang aku kumpul bersama prestige production. 






No comments:

Post a Comment

BBM3410Satu2019: Youtube (Vlog Konvokesyen)

Assalamualaikum wbt... 24 November 2019, Youtube, Video 10 Video sepuluh ini adalah video yang paling menyeronokkan buat kami sebab...