Tuesday, December 10, 2019

BBM3410Satu2019: Instagram Minggu 11

Assalamualaikum wbt...

18 November 2019, Instagram, Minggu 11

Tema untuk post minggu ini adalah Kelegaan dan Kegembiraan.. Rasa payah gila nak cari gambar untuk tema ini sebab sangat luas dan besar skopnya... lega dan tenang apa beza? seminggu jugaklah jenuh mencari.. ramai budak kelas yang dah post untuk minggu ni. Ada yang letak gambar sendiri sambil minum air, ada juga yang letak gambar lega lepas siap PITA. Ada yang post gambar muka sendiri happy...Kelainan itukan sumber penarik..Tak salahkan kalau nak jadi sebahagian darinya.

Disebabkan aku ni suka kelainan. Aku pilih gambar sahabat aku ni sebagai kelegaan. Gambar ini diambil waktu kami lari dari realiti kejap ke pantai berdekatan. Waktu ini dah memang stress dengan kehidupan harian yang bergerak hanya mengikut rutin. Waktu ni kami belum belajar lagi snap gambar mengikut rule of thirds. tapi masih nicelah. Bakat terpendam katanya. Aku pilih caption berkonsep dadah sebab dadahkan melegakan. Tapi cuma ibaratkan jela...Aku ibaratkan ketenangan di tepi pantai yang aku nikmati waktu ini adalah dadah yang mampu buat aku khayal dan lupakan semua benda. Tugasan prof juga aku ibaratkan sebagai dadah tapi dadah yang overdose. hehehe..Kelainan ini membuatkan prof like dan comment sekaligus. hehehe.. 



Gambar kedua ni adalah kegembiraan. Benda yang mengembirakan aku adalah keluarga semestinya... Gambar ini waktu raya kedua di rumah sahabat baik tokmak di Kota Tinggi. Ahli keluarga saya memang ramai itu yang menarik. Setiap kali berkumpul mesti ada sahaja cerita yang nak dikongsi lepastu borak dari pagi sampai malam. Caption ditulis berdasarkan idea suasana dapur waktu hari raya..Masa ini idea mencurah-curah.. kreatif habis. Sampai ke dapur captionnya pegi..hehehe.. Jangan cakap like, comment sekali prof bagi..Hebat tak hebat..mestilah sangat hebat... mencuba mengorek rahsia tapi masih gagal sebab prof dapat baca maksud tersirat..heheehe...


instagram.com/amirah_jalani

No comments:

Post a Comment

BBM3410Satu2019: Youtube (Vlog Konvokesyen)

Assalamualaikum wbt... 24 November 2019, Youtube, Video 10 Video sepuluh ini adalah video yang paling menyeronokkan buat kami sebab...